Benefity Superfoods

Benefity Superfoods

Co oznacza termin “superfoods“? Nie istnieje jedna, konkretna definicja, która odpowiadałaby na to pytanie. W skrócie można jednak powiedzieć, iż superfoods to żywność, która wywiera niezwykle pozytywny wpływ na organizm. Musi być więc bogata w witaminy oraz inne składniki odżywcze. Co należy do superfoods? Podajmy kilka przykładów.

Zboża rzekome

Co kryje się pod tą tajemniczo brzmiącą nazwą? Amarantus oraz komosa ryżowa. To bardzo popularne superfoods ze sklepu internetowego bee.pl, które stanowią świetną alternatywę dla białego ryżu, pszenicy czy jęczmienia. Nie zawierają glutenu, nadają się więc do spożycia dla osób cierpiących na jego nietolerancję. Są bogactwem białka, wielonienasyconych i jednonienasyconych kwasów tłuszczowych. Zawierają mnóstwo składników mineralnych, takich jak fosfor, wapń, potas, witamina E, witamina B, beta – karoten. Dostarczają energii a także wspomagają pracę jelit, dzięki zawartości błonnika.

Jagody

Do jagód zaliczanych do superfoods należą jagody goji oraz jagody acai. Są to odmiany egzotyczne, które wykazują wiele pozytywnych cech, między innymi:

  • właściwości przeciwutleniające
  • wspomagają odporność organizmu
  • działają przeciw nowotworom
  • obniżają poziom cholesterolu.

Warto wiedzieć, że są również bogactwem błonnika, wpływają więc dobrze na układ pokarmowy.

Zioła, nasiona wyciągi z roślin

Wśród tych superfoods znajdziemy czystek, chlorellę, nasiona chia, olej lniany oraz siemię lniane. Czystek może być spożywany w postaci tabletek lub naparu. Jest bogactwem polifenoli. Wspomaga odporność oraz przeciwdziała występowaniu chorób serca. Chlorella to niezwykła alga, która zawiera dużą ilość chlorofilu. Pomaga w oczyszczaniu organizmu z toksyn, działa antybakteryjnie, przeciwdziała nowotworom. Wzmacnia układ immunologiczny. Nasiona chia, czyli inaczej szałwia hiszpańska, używana jest często do przygotowywania puddingu. Działa pozytywnie na cały organizm. Siemienia lnianego, znanego w Polsce głównie z leczenia zaparć nie trzeba nikomu przedstawiać.

Polskie superfoods

Powyżej wymienione superfoods niekoniecznie są łatwo dostępne. Jeśli zaś napotkamy je już w sklepie, możemy za nie słono zapłacić. Oczywiście na zdrowiu nie należy oszczędzać. Warto mieć jednak świadomość, iż można znaleźć równie dobre produkty, łatwo dostępne i w znacznie niższej cenie. Należą do nich:

  • czosnek
  • miody
  • cebula
  • jarmuż
  • natka pietruszki
  • pokrzywa
  • mniszek lekarski
  • czarnuszka
  • kiszonki.

Zdrowa dieta nie musi być droga. Potrawy niekoniecznie muszą być wysublimowane. Wystarczy włączyć do swojego sposoby odżywiania superfoods, by cieszyć się dobrym zdrowiem przez długie lata.

 

Share