Superfoods

Superfoods

Każdy w dzisiejszych czasach zna już pojęcie ” superfoods“. Te naturalne produkty, wpływające cudownie na zdrowie mogą zrujnować portfel. Czy musi tak być? Otóż nie! Superfoods to nie tylko znane i reklamowane nasiona chia, jagody goji i tym podobne. Można znaleźć nasze, polskie odpowiedniki, które w niczym nie ustępują tym drogim i zagranicznym. Oto przykładowe z nich:

Natka pietruszki

Prawie każdy posiadacz przydomowego ogródka ma ją u siebie. Jest nie tylko świetną ozdobą do wielu dań, ale również wartościowym produktem. Jest bogata w witaminę C oraz wspomaga wchłanianie żelaza. Działa więc zbawiennie na osoby zmagające się z anemią. Co jeszcze zawiera?

  • witaminę K
  • witaminę B
  • beta – karoten
  • kwas foliowy
  • błonnik
  • magnez
  • chlorofil
  • flawonoidy.

Jak ją spożywać? Można na przykład dodać ją do zupy, koktajlu czy przyrządzić z niej pesto.

Kasza jaglana

To kolejne superfoods, które jest przez wielu konsumentów niedoceniane. Przeciwdziała zakwaszeniu organizmu, zawiera cenne składniki, takie jak:

  • beta – karoten
  • fosfor
  • wapń
  • witaminę B
  • lecytynę
  • potas.

Warto wiedzieć, ze zanim pojawiły się u nas ziemniaki, stanowiła ona podstawę diety. Działa ona pozytywnie na skórę, włosy i paznokcie. Sprawdzi się świetnie u osób na diecie bezglutenowej, ponieważ go nie zawiera. Spożywana podczas infekcji, wspomaga usuwanie śluzu.

Jak włączyć ją do swojej diety? Można zjeść ją w postaci sałatki z dodatkiem warzyw lub przyrządzić z niej pyszne kotleciki. Jest idealną bazą do wielu dań, ponieważ jej smak nie jest zdecydowany. Sprawia to, iż jest niezwykle uniwersalna.

Miód

Miód wywiera zbawienny wpływ na zdrowie. Można wybierać w zależności od potrzeb wśród wielu rodzajów, między innymi spadziowego, wielokwiatowego, akacjowego, malinowego. Różnią się od siebie w zależności od terminu w jakim zostaną wyprodukowane Czym się różnią? Smakiem, barwą, konsystencją oraz czasem krystalizacji. Wszystkie jednak są warte uwagi. Wykazują działanie antyseptyczne, przeciwgorączkowe, przeciwzapalne, wykrztuśne.

Orzechy włoskie

Choć z nazwy są włoskie, łatwo dostać je w naszym kraju. Warto po nie sięgać, gdyż są bogate w błonnik, magnez, białko, kwas foliowy oraz fosfor. Zapobiegają powstawaniu zakrzepów. Jak spożywać te superfoods? Można zjadać je samodzielnie, jako dodatek do wypieków, owsianek a nawet sałatek. Są wspaniałym dodatkiem do pesto.

Jarmuż


Bardzo często wykorzystywany jest jako składnik koktajli. Można z niego zrobić także pesto, chipsy, podpiekać go, dusić, smażyć, dodawać do zup. Jak inne superfoods, jest bogactwem wielu cennych składników. Nie warto więc z niego rezygnować. 

 

Share